Press Release The Lost & Found by Kris Knight [Dutch]

-The Lost & Found by Kris Knight-

Opgenomen in verschillende musea en galeries in de U.S.A. en volgens verschillende bronnen getipt als een van dé kunstenaars waar ‘first time buyers’ NU in moeten investeren. Afgestudeerd aan de prestigieuze OCAD Universiteit (klas van 2003) van Toronto heeft hij inmiddels meerdere opkomende-kunstenaars subsidies ontvangen en zijn werk wordt verzameld in verschillende openbare en privé collecties.

We hebben het over Kris Knight (1980), de Canadese schilder die traditionele schildertechnieken gebruikt om onschuldige androgene figuren te schilderen.. Knight, voornamelijk portretschilder, probeert in zijn werken de grenslijn op te zoeken van de seksuele en aseksuele identiteiten. Zijn portretten zijn vaak net zo aantrekkelijk als juist verontrustend.

Rize Art Gallery is de eerste galerie in heel Europa die een solo-expositie van zijn werk toont. Na met een mega succes zijn werk getoond te hebben op de beroemde kunstbeurs Art Paris in het indrukwekkende Grand Palais, tonen we nu met trots de expositie ‘The Lost and Found’ zijn nieuwste schilderijen, een cast van karakters die draaien rond het verhaal van ‘The Lost and Found’: Verloren  tussen de jeugd en volwassenheid, ze verbergen hun geheimen maar verlangen er ook naar ze te laten gaan..

Kris Knight bracht zijn jeugd door in zes plattenlandsdorpjes in Canada voordat hij naar Toronto verhuisde waar hij momenteel woont en werkt. Dat verklaart waarom zijn portretten voornamelijk plattelandsjongeren zijn.
Zijn stijl doet ons denken aan de 18e eeuwse Franse portretten met  zijn verfijnde pastel kleurenpalet, gecontroleerde penseelstreken en boterachtige huidtinten. Zijn meesterlijke techniek en intense en mysterieuze portretten, maken hem iemand om in de gaten te houden.

Datum Expositie:  19 december  - 15 januari 2012
Adres: Rize Art Gallery, Naarderstraat 10, 1251BB in Laren (NH)
Web: www.rizeartgallery.com

Press Release The Lost & Found by Kris Knight [Dutch]